VVE

Vereniging van Eigenaren

Een VvE moet actief zijn. Dit houdt in dat de VvE:
•    is ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel; 
•    er een bestuur is benoemd; 
•    de verplichte verzekeringen zijn afgesloten;
•    de VvE beschikt over een bankrekening en spaart voor onderhoud. 

Ieder jaar vindt er een Algemene Ledenvergadering plaats waarin de gezamenlijke eigenaren afspraken maken over het beheer en onderhoud van het gebouw. In de splitsingsakte van de VvE is bepaald wat bij de VvE hoort en waar de afzonderlijke leden zelf verantwoordelijk voor zijn. Ook is hierin terug te vinden hoe groot ieders aandeel in het geheel is en wat de stemverhouding is binnen de VvE. 

Gratis adviesgesprek & begeleiding VvE

In de praktijk blijkt dat veel VvE’s nog steeds onvoldoende georganiseerd zijn. Het Servicepunt kan u helpen met het activeren van de VvE en adviseren over de stappen die genomen moeten worden om tot een goed functionerende VvE te komen. Neem hiervoor contact met ons op en maak een afspraak met één van onze adviseurs.

Een adviesgesprek met een van de adviseurs
Een adviesgesprek met een van de adviseurs

Is de VvE goed georganiseerd, dan kunnen wij altijd met u meedenken over:
•    planmatig onderhoud 
•    verduurzaming van het gebouw
•    financiering voor uw werkzaamheden
•    beschikbare subsidies 

Een gesprek kan op het Servicepunt Woningverbetering plaatsvinden maar ook op locatie. Hierbij maakt het niet uit of u als individuele bewoner met vragen zit, als VvE-bestuur of vanuit een commissie informatie wenst over mogelijkheden. Incidenteel kunnen wij ook aansluiten bij een VvE-vergadering. Aan de diensten van het Servicepunt zijn geen kosten verbonden.     

Vraag het de adviseur

Heeft u een vraag voor een adviseur? Vraag een gratis gesprek aan. Dit gesprek kan zowel telefonisch, digitaal of via een huisbezoek.

Vraag een gesprek aan